Centre d'Estudis Comarcal del Baix Llobregat | Carrer Estelí, 10 | 08980 Sant Feliu de Llobregat

Ermita del Roser – Roca Barret – Tabor – Querol

Sortim de Sant Climent, el lloc està envoltat de boscos i camps de cirerers, que es van alternant en el terreny. Pugem a la part alta de la població, pel camí del cementiri , arribant fins a l’anomenat “Coll de la Creu”. A partir d’aquí, anem a l’ermita del Roser. El lloc és tranquil i es pot gaudir d’una magnífica panoràmica.

Seguim el camí per una pista anomenada “la Carrerada”.

Ens dirigim cap a la “Roca del Barret”, una curiosa formació geològica que sembla ser molt típica en aquesta zona.

Anem caminant per l’anomenada Serra de la Costa Fustera. A un costat s’estén un frondós bosc, mentre que a l’altre, a la dreta tot són camps de cirerers.

El camí ens porta cap al cim de la muntanya Tabor, el punt més alt de l’excurssió. Una vegada l’anem abandonant, el camí passa pel costat d’una capella dedicada a Sant Martí de Porres, el famós “Fra Escombra”. Finalment s’arriba al Coll de Querol on s’ha erigit una gran creu de ferro amb un poema de Sant Francesc d’Assís dedicat a la natura.

Del Coll de Querol seguim en direcció a Sant Climent de Llobregat per un tram del GR92. En uns vint minuts arribem a la població, finalitzant aquesta interessant ruta.